Ηλεκτρικά Scooter

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΑΟΜΙ Μ365 – FAQ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΑΟΜΙ Μ365 - FAQ
ΠΗΓΗ : Xiaomi M365 + M365 Pro (Mi scooter) – Greece από Δημήτρη Σκιάννη

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των νέων μελών που κάνουν ερωτήσεις που έχουν ήδη απαντηθεί, δημιουργώ το παρακάτω FAQ (Frequently Asked Questions). Προφανώς δεν έχω τις απαντήσεις σε όλα τα θέματα, θα απαντήσω αρχικά όσα μπορώ, αν κάποιος θέλει να συνεισφέρει μπορεί να μου στείλει την ερώτηση-απάντηση και να την προσθέσω.

– Έχει τόσα προβλήματα τελικά το M365;

Απάντηση: Όλα τα μοντέλα της αγοράς μπορεί να έχουν κάποιο πρόβλημα. Τα συχνότερα προβλήματα του M365 είναι το ράγισμα του πίσω φτερού που προκύπτει από τους κραδασμούς στο δρόμο (λακκούβες κ.λπ.), ο τζόγος στην κολώνα του τιμονιού, το σπάσιμο του lock mechanism στο τιμόνι και τα σκασμένα λάστιχα.
Το θέμα του φτερού λύνεται με ένα 3D printed στήριγμα που τοποθετείται εύκολα με σταυροκατσάβιδο (για ορισμένα στηρίγματα χρειάζονται κι άλλα εργαλεία που βρίσκονται σε κάθε εργαλειοθήκη που σέβεται τον εαυτό της) το οποίο κοστίζει 3-7 ευρώ. Τα σχέδια για τα στηρίγματα θα τα βρείτε στα αρχεία της ομάδας, απλά τα στέλνετε σε κατάστημα που κάνει 3D printing και σας τα τυπώνει.

Το θέμα του τζόγου είναι πιο σύνθετο. Στις περισσότερες παρτίδες M365 στα μέσα/τέλη του 2018, το πρόβλημα έχει περιοριστεί σε ένα βαθμό. Αρχικά προτείναμε 3D printed “φιλέτα” που έμπαιναν ανάμεσα στα δύο κομμάτια της κολώνας και μείωνταν το “κενό” που εμφανιζόταν μετά από λίγα χλμ χρήσης. Να σημειωθεί πως το M365 δε σχεδιάστηκε για χρήση σε δρόμους επιπέδου Ελλάδας, παρ’όλα αυτά μετά από μακροχρόνια χρήση, δείχνει ότι αντέχει πολύ καλά, με 2-3 κινήσεις και σωστή χρήση. Τα φιλέτα, πλέον, είναι ξεπερασμένα. Το σημαντικό είναι να διατηρείτε σωστά ρυθμισμένο το lock στην κολώνα του τιμονιού, κάτι το οποίο γίνεται με απλά εργαλεία και βλέποντας κάποιο tutorial στο YouTube. Αν ο τζόγος παραμένει μετά τη σωστή ρύθμιση, το φιλέτο μπορεί να δώσει μια λύση στο εκνευριστικό πρόβλημα. Επίσης, μπορεί να αναπτυχθεί τζόγος πάνω από το lock, στη “βάση” της κολώνας του τιμονιού. Αυτό το πρόβλημα προκύπτει μετά από αρκετά χιλιόμετρα χρήσης σε κακούς δρόμους και δυστυχώς λύνεται μόνο με μια περαστή βίδα των 6mm (συνήθως) στο σημείο εκείνο, όπου κανονικά βρίσκεται ένας πείρος, ο οποίος αρχίζει σιγά-σιγά να βγαίνει προς τα έξω μόνος του. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος ρύθμισης είναι μηδενικό και το κόστος της βίδας είναι 1,5 ευρώ, αν μπορείτε να τα κάνετε μόνοι σας. Ειδικά για το δεύτερο, αν δε νιώθετε σίγουροι, καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιον που σίγουρα ξέρει και μπορεί να το κάνει.
Τέλος, ορισμένα περιστατικά σπασμένου lock έχουν σημειωθεί, τα οποία όμως στατιστικά είναι πολύ λίγα (ίσως 1 στα 100) και προέρχονται από μακροχρόνια χρήση σε κακό οδόστρωμα, κακή χρήση (ο αναβάτης ρίχνει πολύ βάρος πάνω στο τιμόνι κατά την επιβράδυνση ή το “τραβάει” πολύ κατά την επιτάχυνση) και/ή κακή ρύθμιση του lock (υπερβολικά σφιχτό). Πολλοί χρήστες αλλάζουν προληπτικά το lock γιατί η αστοχία του κατά τη χρήση μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, με το κόστος του να είναι γύρω στα 25 ευρώ από e-shop και ιδιώτες του εξωτερικού. Η τοποθέτηση δεν είναι πάντα μια εύκολη διαδικασία, οπότε κι εδώ ισχύει ό,τι είπαμε παραπάνω για την περαστή βίδα.

Τέλος, όσον αφορά το συχνό σκάσιμο των ελαστικών, κατά κύριο λόγο προέρχεται από λάθος πιέσεις στη σαμπρέλα. Η πίεση για αναβάτες κανονικού βάρους (δηλαδή 60-90 κιλών) πρέπει να είναι μεταξύ 50-60 psi και στα δύο λάστιχα, αλλιώς ο κίνδυνος να τρυπήσουν αυξάνεται. Η πίεση μειώνεται σταδιακά όσο περνάει ο καιρός, οπότε κάθε 15 μέρες θα πρότεινα να την ελέγχετε και να συμπληρώνετε αέρα. Φυσικά, το να οδηγείτε πάνω σε καρφιά, μυτερές πέτρες και σπασμένα γυαλιά αυξάνει πολύ τον κίνδυνο σκασίματος του ελαστικού. Στατιστικά όσοι διατηρούν τις πιέσεις τους σωστές, σπάνια βρίσκονται με σκασμένο λάστιχο. Προσωπικά είμαι στα 2.200 Km με 1 χρόνο χρήσης αυτή τη στιγμή (Ιούνιος 2019) και δεν έχει σκάσει κανένα μου λάστιχο, διατηρώντας τις πιέσεις πάντα στα 50-60 psi και προσέχοντας τι πατάω στο δρόμο, αν και δεκάδες φορές έχω περάσει και πάνω από μικρά, σπασμένα γυαλιά και χοντρά χαλίκια. Αν δε θέλετε να έχετε το άγχος αυτό, στην αγορά θα βρείτε solid (μασίφ) ελάστιχα χωρίς αέρα/σαμπρέλα που φυσικά δε σκάνε ποτέ, με κόστος 20-30 ευρώ.
Συνολικά, λοιπόν, με περίπου 35 ευρώ και προσωπική εργασία, έχετε ένα απόλυτα αξιόπιστο e-scooter, αρκεί να διατηρείτε τις πιέσεις των ελαστικών στο σωστό επίπεδο. Αν έχετε κάποια από τα πιο πρόσφατα μοντέλα M365 (από τέλη του 2018/αρχές του 2019 και μετά), πιθανότατα δε χρειάζεται να ανησυχείτε καν για το lock, καθώς είναι ενισχυμένο από το εργοστάσιο, οπότε χρειάζεστε πράγματα αξίας 10 ευρώ για να το κάνετε αξιόπιστο.

– Πως μπορώ να αλλάξω το firmware για να το κάνω πιο γρήγορο;

Απάντηση: Υπάρχει τρόπος και θα το βρείτε στα αρχεία της ομάδας.

– Πως πρέπει να φορτίζω/ξεφορτίζω το M365;

Απάντηση: Μην αγχώνεστε για τίποτα, αρκεί να μην αφήνετε τη μπαταρία να πέφτει συχνά κάτω από το 15% και αν αφήσετε για πολύ καιρό αχρησιμοποίητο το πατίνι, να μη το αφήσετε με άδεια ή σχεδόν άδεια μπαταρία. Αν σκοπεύετε να το αφήσετε για πολλούς μήνες αχρησιμοποιήτο, φορτίστε το γύρω στο 60% και αφήστε το. Τσεκάρετέ κάθε λίγους μήνες και αν παρατηρήσετε σημαντική εκφόρτισης της μπαταρίας, φορτίστε το ξανά, μη την αφήσετε σε χαμηλό επίπεδο.

Σημείωση: Η Xiaomi στο manual αναφέρει ότι για μακρά περίοδο αχρησίας, καλό είναι να το φορτίζετε στο 100% πριν το αφήσετε και να το ελέγχετε για αποφόρτιση κάθε 3-6 μήνες. Θα επανέλθουμε όσον αφορά το θέμα αυτό.

– Ήμουν σε μία κατηφόρα και ξαφνικά δεν είχα καθόλου φρένο και δε μπορούσα να σταματήσω. Τι συνέβη;

Απάντηση: Αυτό μπορεί να συμβεί σε δύο περιπτώσεις. Η μια είναι όταν η μπαταρία σας βρίσκεται στο 100% και πιάσετε μια μεγάλη κατηφόρα. Με το KERS ενεργοποιημένο (το αυτόματο “ηλεκτρόφρενο” που σας κόβει όταν δε πατάτε το γκάζι) η μπαταρία δέχεται φόρτιση. Όταν φτάσει το 100% και δε μπορεί να δεχθεί επιπλέον φόρτιση, αναγκαστικά δε μπορεί να λειτουργήσει το KERS, άρα λειτουργεί μόνο το πίσω δισκόφρενο, το οποιο αποδεδειγμένα δεν αρκεί για να φρενάρει ικανοποιητικά το M365, ειδικά σε κατηφόρες.
Η δεύτερη περίπτωση είναι αυτή της υπερθέρμανσης, που μπορεί να προκύψει από παρατεταμένη χρήση με τέρμα γκάζι σε μεγάλες ανηφόρες (ειδικά το καλοκαίρι) ή από παρατεταμένο “ρολλάρισμα” σε μεγάλες κατηφόρες. Και στις δύο περιπτώσεις το μοτέρ και η μπαταρία μπορεί να υπερθερμανθούν και να διακοπεί η λειτουργία του πατινιού, έτσι και πάλι θα λειτουργεί μόνο το δισκόφρενο. Οπότε ο αναβάτης είναι υπεύθυνος και για τα δύο ενδεχόμενα και πρέπει να προσέχει.

– Ξαφνικά ενώ είχα πατημένο το γκάζι, αυτό κόλλησε και όταν το άφησα συνέχισε να επιταχύνει. Τι συνέβη;

Απάντηση: Το δεξί χερούλι του M365 μπορεί, ενίοτε, να μετακινηθεί πολύ κοντά στο λεβιέ του γκαζιού και να τον κρατήσει στην ανοιχτή θέση. Απλώς τραβήξτε λίγο το χερούλι προς τα δεξιά, μισό εκατοστό από το λεβιέ του γκαζιού. Ή μπορεί απλώς να ενεργοποιήσατε το cruise control και να μη το καταλάβατε.

– Μπορώ να πάρω το M365 μαζί μου στο μετρό/ηλεκτρικό ή ένα λεωφορείο/τρόλεϊ;

Απάντηση: Το M365 μπορεί να μεταφερθεί κανονικά σαν ποδήλατο στο τελευταίο βαγόνι του μετρό/ηλεκτρικού, εκτός από περιπτώσεις μεγάλου συνωστισμού, οπότε προτεραιότητα έχουν οι επιβάτες βάσει των κανονισμών. Όσον αφορά λεωφορεία/τρόλεϊ, το M365 επιτρέπεται ΜΟΝΟ διπλωμένο και ΜΟΝΟ μέσα σε ειδική θήκη μεταφοράς, βάσει των κανονισμών. Θεωρώ περιττό να αναφέρω πως ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να οδηγείτε το πατίνι μέσα σε σταθμούς μετρό/ηλεκτρικού, στις πλατφόρμες κ.λπ.

Η λίστα θα ανανεώνεται…

2 thoughts on “ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΙΑΟΜΙ Μ365 – FAQ

  1. Ο/Η Hristos λέει:

    Όταν λέτε πως υπάρχει τρόπος να γίνει πιο γρήγορο και θα το βρούμε στα αρχεία της ομάδας τι εννοείτε?

    1. Ο/Η kostasm λέει:

      Υπάρχει το link στην αρχή του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

19 + 16 =